Dies St. Mauritii

Dies St. Mauritii – Mittelalterliches Lagerleben nur für Gewandete / Medieval encampment for people in garb

Wie schon im Vorjahr lädt das Shire Ad Flumen Caerulum zum Lagerleben im Attergau. Die diesjährigen Dies St. Mauritii finden vom 27. – 29. September 2013 statt.

Wir bieten wieder das riesiges Gelände für das Lager, Brennholz, Bauholz, Toiletten, Duschen, Kühlmöglichkeiten, Biergarnituren (für Leute, die keine Lagermöbel haben), Indoor-Schlafplätze (Feldbetten) für Leute, die kein Lager haben, 100m² Freihalle mit offenem Kamin und Aussicht auf das Lager, reichlich Platz für Handarbeiten aller Art uvm.

Lokalität:
Pfadfinderlager Österreich, Eggenberg / Berg im Attergau, 47°57’14’’ N 13°30’03’’ E.

Zeiten:
Freitag, ab 15:00 bis Sonntag 11.00.

Kosten:
Event fee (inkl. Festmahl): € 39 für 2 Nächte / € 25 für Tagesgäste (€ 19 ohne Festmahl)
Event fee Kinder (0-14 years): € 15 für 2 Nächte / € 12 für Tagesgäste (€ 9 ohne Festmahl)
Event fee Familie: € 95 für 2 Nächte / € 65 für Tagesgäste (€ 54 ohne Festmahl)
Indoor Schlafplatz: + € 5 für das Wochenende (inkl. Feldbett)
Non SCA-members: + € 5.

Die Event Gebühr inkludiert travellers-stew am Freitag abends in der Taverne, Brunch am Samstag Morgen und Festmahl am Samstag Abend sowie Frühstück am Sonntag.
Getränke gibt es in der Taverne, Alkoholgenuß ist möglich, aber das Event findet in einem Pfadfinderlager mit anderen Gästen (Kinder und Jugendlichen statt).

Zahlungsinformationen werden mit Reservierungsbestätigung übersandt. Die Reservierung gilt ab Zahlungseingang.

Event Steward: Gerdis Gerleifsdottir (Sabine Lang)
Phone: +43 699-11724790
E-mail: sl_mittelalter@hotmail.com

Reservation Steward: Julia Hagmann
E-mail: reservation_afc@yahoo.dereservation_afc@yahoo.de

Marshal in Charge: TBA

Archery Marshal: TBA

Event Steward: Sabine Lang (Gerdis Gerleifsdottir)
Phone: +43 699-11724790
E-mail: sl_mittelalter@hotmail.com

 

English;

The Shire of Ad Flumen Caerulum invites you all to take part in fighting, archery, classes and games. For the fighters there will be the “Gugelhupf-Tourney”. There will also be games at the tavern hall and an indoor space for children to play. As we will have some classrooms too, we are searching for people who are willing to teach a class. Please contact the Event Steward.

The location is huge and offers firewood, wood for building, sanitary facilities, refrigeration and picnic tables (for those not in possession of camp furniture), indoor-crashspace (for those without their own camp), a large open-walled hall with a fireplace, lots of space for crafts of all kinds and so on.

Site:
Scout Camp Austria, Eggenberg / Berg im Attergau, no street address, 47°57’14’’ N 13°30’03’’ E.

Site opens: at 15:00 on Friday, and closes at 11.00 on Sunday.

Costs:
Event fee (including feast): € 39 for 2 nights / € 25 for day-guests (€ 19 without feast)
Event fee children (0-14 years): € 15 for 2 nights / € 12 for day-guests (€ 9 without feast)
Event fee family: € 95 for 2 nights / € 65 for day-guests (€ 54 without feast)
Indoor crash space + € 5 for the weekend (camp cots are provided)
Non SCA-members + € 5.

The event fee includes travellers-stew Friday night at the tavern, feast on Saturday, brunch on Saturday and breakfast on Sunday.
The tavern provides some drinks. The site is discretely wet as it is a scout camp and as we have to share the camp with others.

Payment information will be sent on receipt of reservation. Reservations are valid on payment.

Event Steward: Gerdis Gerleifsdottir (Sabine Lang)

Reservation Steward: Julia Hagmann
E-mail: reservation_afc@yahoo.de

Marshal in Charge: TBA

Archery Marshal: TBA

————————————————-

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.